BLA , BLA , BLA
Welcome To My Blog ! Just Follow and Like this blog okey ! Enjoy:)
Coretan Budak Berry: Sahabat :)

Sunday, 1 April 2012

Sahabat :)

best friends, bff, cute, friend, friends

Sahabat ,
Dalam persahabatan , harus jujur ,
Tapi , hari ini , 
Aku dan Amira bergaduh dengan due orang sahabat istimewa ,
Iaitu Aisyah dan Maisarah ..

Tapi kitorang tak tau nape diorang tetibe je tak
nak layan kitorang ..
Kitorang pon dah rase bersalah ,
Takut kitorang ade buad salah kat diorang ..

Bile kitorang tanye diorang , diorang tak nak jawab .
Kitorang rase sedih sangat , sebab kitorang rase macam ,
kitorang tak de depan diorang , 
Aku tanye sepatah , die jawab sepatah ,
Aku tanye sepuluh patah , die langsung tak jawab .

Dalam kelas , Maisarah asyik jeling kitorang je ..
Itu ke pandangan seorang SAHABAT ?

Aku ngan Amira terkejar-kejar , berebut-rebut 
dengan kawan-kawan yang lain untuk dapatkan tempat dalam hati diorang sebagai seorang SAHABAT ..

Tapi , hampa ,
Diorang tak layan pon , kitorang pon ade perasaan , 
Ini kah layanan daripada seorang SAHABAT ?

Kalau kitorang ade wat salah ,
Kitorang mintak maaf sesangat kat korang ..
Tapi , bile aku ngan Amira dah minta maaf , diorang lak yang tak nak maaf kan !!

Aku ngan Amira dah tak boleh tahan ngan diorang tau !!!
Dah lah dah darjah 6 , dah nak periksa , UPSR ! 
Tapi diorang maseh sempat nak bergaduh ??

Adekah seorang SAHABAT harus buat begitu ?
Bila kitorang tanye diorang nape , diorang tak jawab ,
Apatah lagi pandang muke kitorang ni , 
Jijik sangat ke kitorang ni ? sampai nak pandang muke pon tak nak !!

SAHABAT bukan sekadar perkataan ,
Ia membawa erti yang dalam sekali~

Tapi jika seseorang itu tidak tau ape kah yang dimaksudkan dengan SAHABAT , maka die bukannye orang yang layak untuk dipanggil SAHABAT !! 

Ketahui itu !Orang yang faham erti sahabat itulah yang layak digekar SAHABAT !

Dan orang yang layak digelar SAHABAT dihati saya hanyalah 

AMIRA DAH ATHIRAH 

Mereka tau ape itu SAHABAT..

0 doakan Ily dapat 5A:

Post a Comment

Blog ini direka oleh cik IlyBerry